Realizare website sau alt proiect online?
Lucrat cu forte proprii sau cu ajutor specializat, astazi un website este o activitate complexa.
Pentru a-l transforma in cea mai puternica unealta de marketing pentru afacerea ta, trebuie sa contina cel putin cateva aspecte de baza.
Iata aici un top 10 aspecte de bifat pentru realizare website de prezentare.
#1 Continut de calitate
Continutul website-ului trebuie sa fie reprezentativ. Textele sa fie scrise corect, continand cuvintele-cheie editate cu grija folosind tonul de adresare potrivit audientei.
Potrivit dictonului “o imagine face cat o mie de cuvinte”, astazi continutul vizual este foarte apreciat. Alege imagini de calitate si video pentru descrierea produselor si serviciilor, plasate cu stil, si cel mai important, optimizate ca marime, pentru o incarcare rapida.
#2 Arhitectura informatiei
Construieste o harta a website-ului, caci ea ajuta robotii motoarelor de cautare sa indexeze fiecare pagina, castigand o pozitie fruntasa in afisarea rezultatelor.
#3 Design placut
Website-ul trebuie sa respecte identitatea de brand, culorile corporative. O schema de culori bine aleasa creaza o experienta placuta vizitatorului si va stimula conversiile. Ofera vizitatorului o experienta senzoriala si emotionala, asemeni celei dintr-un magazin fizic.
#4 Navigarea usoara si intuitiva
Astazi, sunt apreciate websiteurile in care vizitatorii gasesc usor ceea ce cauta.
Un design corect are in vedere modelul mental al vizitatorului- buying persona. O pagina Acasa concisa si atractiva retine vizitatorii si ii conduce catre alte pagini si conversii.
#5 Design responsive optimizat pentru mobil
Un website responsive afiseaza paginile optim pentru diferite dimensiuni ale ecranului. Mai mult, website-urile optimizate pentru mobil sunt indexate mai bine de catre Google, conform schimbarii de algoritm din Aprilie 2015.
Conform statisticilor detinute de Google, mai mult de 55% dintre utilizatorii la nivel international folosesc internetul de pe mobil (*2016). Daca dintr-un anumit motiv nu se poate realiza designul responsive, o versiune pentru mobil a website-ului trebuie realizata.
#6 Butoane de actiune
Butoanele de actiune sunt “executivii”. Ele faciliteaza navigarea deci trebuie sa fie vizibile si atractive. Plaseaza butoanele astfel incat sa dirijeze vizitatorul catre conversie.
#7 Titluri relevante
Titlurile sunt foarte importante din perspectiva SEO, deoarece ele sunt indexate primele. Pentru realizare website alege titluri atragatoare, interesante din perspectiva cititorului, continand cuvinte cheie in acelasi timp.
#8 Meta-tag si alt-tag optimizate
Acorda o atentie speciala pentru meta-tag si alt-tag, caci ele sunt foarte importante pentru optimizare SEO.
#9 Pagina de contact
Vizitatorii trebuie sa gaseasca datele de contact foarte usor. Astazi, locatia standard este in josul paginii, alaturi de referinte si indicii de locatie.
#10 Optiunea de cautare
Campul acela micut pentru cautare este foarte important. Asigura-te ca este vizibil. Pentru a ajuta vizitatorul sa gaseasca informatia dorita mai usor, mai ales pentru website-urile bogate in continut sau cu multe produse.
5 optionale pentru un website de business, in functie de alegerea de marketing:
1# Pagina de intrebari frecvente (FAQ)
va economisi timp si efort, intrucat va raspunde la intrebari care altfel ar fi puse prin telefon sau email. Este un motiv bun de a aduce trafic si ajuta vizitatorii sa fie lamuriti. Un potential client confuz nu cumpara.
2# Un Blog interesant, pentru realizare website dar si seo
Este locul potrivit pentru opinii, sfaturi si impartasirea de experienta. Ajuta foarte mult in SEO, deoarece pot fi folosite o varietate de cuvinte-cheie si fraze. Fiecare noua postare pe blog atrage atentia robotilor motoarelor de cautare, ceea ce ajuta la indexare. Postarea frecventa a unui continut de calitate pozitioneaza brandul superior in mintea consumatorilor.
3# Butoane pentru share pe retele sociale
Accesibile de pe fiecare pagina, ajuta la crearea unei comunitati in jurul brandului, sustinand loialitatea si crescand rata de conversie.
4# Un consultant
Clientii doresc sa primeasca ajutor imediat, de aceea website-urile care furnizeaza numere de telefon au o rata de conversie mai mare. Ar fi o idee buna sa poata vorbi cu un consultant in timpul programului de lucru sau sa poata formula o cerere non-stop. Numarul de contact amplasat in dreapta sus, deasupra casutei de cautare, este cea mai facila optiune.
5# Reviews si testimoniale
Foarte importante pentru cladirea increderii pentru potentialii clienti. Un review bine plasat poate face diferenta dintre un vizitator si un client.
Cate dintre aceste aspecte regasesti in website-ul tau?