Cum a modificat Google comportamentul consumatorului in procesul de achizitie? Ce avantaje competitive ai printr-o activitate sustinuta de promovare online?
Pana in anul 2011, comportamentul consumatorului era descris in 3 etape:
1. Stimulul- cand consumatorul resimte o nevoie si doreste sa cumpere
2. Primul moment al Adevarului (First Moment of Truth)- achizitia produsului
3. Al Doilea Moment al Adevarului (Second Moment of Truth)- experimentarea produsului si satisfacerea nevoii.
Iata acest proces pentru achizitia unei camere foto:

Aparitia Internetului a schimbat modelul in care decidem ce sa cumparam.
In 2011, Google a introdus conceptul de Momentul Zero al Adevarului (ZMOT- Zero Moment of Truth), care descrie o revolutie in modul in care consumatorii cauta informatie online si decid ce produs/brand sa aleaga.
ZMOT a devenit un comportament global, in fiecare loc unde exista conexiune internet si, mai mult, aceasta cautare de informatii se realizeaza tot mai des pe mobil.
ZMOT nu mai este un moment discret “cand imi deschid laptopul si caut”. Ci a devenit un comportament uzual al consumatorului conectat in permanenta. Cautarea este accesibila mereu, oriunde, de pe orice dispozitiv, oricand. Conform Google Search Data, aproape jumatate din cautarile la nivel global se realizeaza pe mobil.
Un brand care raspunde prompt cautarii castiga de doua ori:
- Imbunatateste viata consumatorului, ajutandu-l cu raspunsul
- Castiga un avantaj in fata competitorilor, nelistati in topul raspunsurilor
Cum sa castigi clientii de partea ta folosind Google si promovare online?
Iata 4 actiuni de optimizare si promovare website care ofera avantaj competitiv:
#1 Identifica momentele importante care conteaza pentru consumatori si include-le in activitatea de marketing
#2 Fii prezent cand consumatorul are nevoie de tine! Aminteste-ti, cautarea se poate realiza de pe mobil.
Este optimizat website-ul pentru mobil? Stii cate persoane te cauta de pe mobil? Apari in topul raspunsurilor? De cate ori esti ales? De cate ori apar competitorii?
#3 Sa ai mereu ceva interesant si captivant de spus(text, imagini, video, blog, vlog, anunturi,reclame platite).
Ai raspunsul de care consumatorul are nevoie? Nu este suficient doar sa afisezi un link pentru a atrage vizitatorul. Reclamele trebuie sa reprezinte o scurta experienta informativa si placuta.
#4 Condu vizitatorul catre actiunea dorita, convingator. Landing page-urile trebuie sa indemne la o actiune profitabila.
Brandurile care inteleg Momentul Zero al Adevarului, adica momentele care conteaza pentru consumator si apar atunci cand acesta are nevoie de informatie, care furnizeaza raspunsuri relevante pe mobil si isi masoara impactul, aceste branduri au avantaj competitiv. Si mai important, ele ajuta atunci cand este nevoie.
Ai un nou proiect de marketing online? Contacteaza-ne pentru o oferta personalizata: